Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 28)
Komentar

Bagnaia vs Márquez: Ima li Ducati konkurenciju?

Nova sezona Svjetskog prvenstva u motociklizmu (MotoGP) je iza ugla. U petak u 4:45 sati motocikli će izaći na stazu u Buriramu u prvom službenom treningu za Veliku nagradu Tajlanda. Uz velike promjene u vozačkim postavama i najveći kalendar do sada s 22 utrke, ova sezona obećava da bi mogla biti jedna od najuzbudljivijih u posljednjih nekoliko godina.

U sezonu ulazimo bez značajnijih izmjena po pitanju pravila. To je rezervirano za 2027. godinu kada će MotoGP izgledati znatno drugačije. U skladu s time, najveća novost je zamrzavanje razvoja motora (ne motocikla u cijelosti, nego samo motora na unutarnje izgaranje), pa će tako timovi morati koristiti istu specifikaciju motora sve do kraja 2026. godine. Od toga su izuzeti Yamaha i Honda, najslabije ekipe iz protekle sezone, kako bi im se omogućilo da uhvate korak za ostalima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ducati nastavlja dominaciju

Nakon 19 pobjeda u 20 Grand Prix utrka tijekom 2024. godine, Ducati u sezonu ulazi kao veliki favorit. Tim iz Bologne dodatno je pojačao svoju vozačku postavu dovođenjem šesterostrukog prvaka Marca Márqueza kojeg s druge strane garaže čeka Francesco Bagnaia kojemu je treća titula za redom izmaknula za 10 bodova, iako je pobijedio u 11 glavnih utrka prošle sezone.

Njihova borba je glavna priča koju će MotoGP pratiti tijekom 2025. godine. Ne samo da su glavni konkurenti za naslov, nego su vjerojatno i jedini. Drugi će vozači dolaziti do pobjeda, ali je teško za očekivati da se mogu u kontinuitetu boriti s Ducatijevim dvojcem za titulu prvaka.

Márquez je bio impozantan tijekom testiranja te se u javnosti prometnuo u glavnog favorita. Ipak, ne treba podcijeniti Bagnaiju koji je bio glavni vozač dosadašnjeg razvoja Ducatija te najbolje od svih poznaje ovaj motocikl. Osim toga, stekao je reputaciju nekoga tko lošije ulazi u trkaći vikend te poboljšava svoj tempo kako vrijeme prolazi.

Najveća vijesti netom završene međusezone je odluka talijanskog tima da zadrži motor od prethodne sezone. Iako su testirali i novi GP25, odluka je pala da nastave s motorom od prethodne sezone. Posebno je to zanimljivo uzevši u obzir činjenicu da se razvoj motora zamrzava, pa će tako Ducati biti primoran tri godine zaredom koristiti istu specifikaciju motora.

Tako je verzija motocikla koju će koristiti “kreativno” nazvana Desmosedici GP24.9, a istu će verziju koristiti i Fabio Di Giannantonio, jedan od vozača Rossijevog VR46 tima. Popularni Diggia, iako će voziti najbolji motocikl na gridu, nije među favoritima za najsjajniju nagradu, ali od njega se očekuje da redovito bude u borbi za podium.

Drugi vozač VR46 tima Franco Morbidelli, kao i dvojac iz Gresini Racinga, Alex Márquez i rookie Fermin Aldeguer, koristit će prošlogodišnju verziju Ducatija, GP24. Mlađi Márquez je vozio jako dobro tijekom testiranja te je tako podigao očekivanja pred ulazak u sezonu.

Prvak (ne) vozi za Apriliju

Jorge Martín je prošle sezone učinio nešto što odavno nismo vidjeli, osvojio je titulu prvaka vozeći za privatni tim. No, niti to nije bilo dovoljno da ga Ducati pozove u svoj tvornički tim te mu da potpunu podršku u lovu na obranu titule, pa se Martín odlučio na odlazak u redove drugog talijanskog proizvođača. 

Aprilia je tako dobila svog prvaka i broj 1 na motociklu iako sami nikada nisu osvojili naslov u kraljevskoj kategoriji. Martín ih je trebao podići na razinu više i od prve utrke sezone pokazati ima li njihov motocikl kvalitetu suprotstaviti se dominantnoj sili kao što je Ducati.

No, to se neće dogoditi, barem ne odmah. Jorge Martín se dva puta ozlijedio tijekom testiranja i priprema za sezonu te će propustiti prvu utrku sezone, a i kada se vrati, pitanje je koliko će mu vremena biti potrebno da pokaže najbolje od sebe. Kad to vrijeme dođe, utrka za naslov će vrlo vjerojatno biti izgubljena, a upravo je aktualni prvak slovio za jedinog vozača koji se može suprotstaviti dvojcu iz Ducatija.

Prava je to šteta, pogotovo uzmemo li u obzir da je njegov novi timski kolega Marco Bezzecchi tijekom testiranja pokazao da Aprilia ima što za ponuditi po pitanju brzine motocikla.

Njihov satelitski tim, Trackhouse Racing, na raspolaganju će imati najnoviju verziju motocikla. Važnu će ulogu, pogotovo u početnom dijelu sezone, imati Raúl Fernández, jedini vozač u redovima Aprilije koji je na njihovom motociklu bio i prethodne godine. Njegova će uloga biti jako važna iz perspektive uspostavljanja korelacije između prethodnih verzija motocikla. Njegov timski kolega će biti aktualni Moto2 prvak Ai Ogura koji je potpisao dvogodišnji ugovor.

Neizvjesna budućnost za KTM

Dok su se ostali u međusezoni bavili unaprjeđivanjem performansi svog motocikla, KTM se suočavao s puno većim problemima. Naime, pred kraj prošle sezone objavljeno je da je austrijska kompanija nagomilala dugove do iznosa od 2,2 milijarde eura, te je opstanak poslovanja došao pod znak pitanja.

Iako se u jednom trenutku postavilo pitanje izlaska KTM-a iz sporta, bilo odmah ili pred promjenu pravila 2027. godine, posljednje informacije govore da je novi investitor pronađen, plan restrukturiranja dogovoren, no doza neizvjesnosti i dalje postoji.

Kada je situacija na stazi u pitanju, u tvorničkom timu ostaje Brad Binder, a pridružit će mu se wonderkid Pedro Acosta, koji je promoviran iz satelitskog Tech3 tima. Baš se od mladog Španjolca očekuje da, unatoč tome što mu je ovo tek druga sezona u kraljevskoj klasi, predvodi tim, te dođe do svoje prve pobjede u karijeri.

Onima koji tek povremeno prate MotoGP bit će jako teško na stazi raspoznati tvornički Red Bull KTM Factory Racing i satelitski Red Bull KTM Tech3. Razlog? Motocikli im izgledaju gotovo identično, s jednom malom razlikom u boji na podu motocikla.

Tech 3 će predstavljati dva nova vozača. Enea Bastianini dolazi iz Ducatija, a Maverick Viñales iz Aprilije. Njihov dolazak je trebao donijeti važne podatke i iskustva iz tabora jedina dva pobjednička konstruktora od prošle godine.

Ipak, zbog financijskih problema ostaje pitanje koliko će KTM ulagati u razvoj, što će važne informacije koje ovaj dvojac donosi učiniti manje važnima kada je ovaj segment u pitanju.

Svjetlo na kraju tunela za japanske proizvođače

Yamaha i Honda su legendarni proizvođači zlatnim slovima upisani u povijest sporta. Honda je često nazivana i Ferrarijem MotoGP-a, što i ne čudi s obzirom na to da u svojim vitrinama drže 19 vozačkih i 10 timskih naslova. S druge strane, Yamaha ima 16 vozačkih i 7 timskih titula.

Ipak, tijekom 2024. godine i jedni i drugi su dotaknuli dno. Honda doslovno, s obzirom na činjenicu da su bili posljednjeplasirana od 11 ekipa u poretku timova. Rezultiralo je to raskidom 30-godišnje suradnje od strane Respola, španjolske naftne kompanije koja je bila naslovni sponzor tima.

Monster Energy Yamaha je bila nešto bolja. Završili su osmi u poretku, a jedno osmo mjesto bio im je i najbolji rezultat u pojedinoj utrci prošle sezone. Isto tako, čini se da s nešto više optimizma ulaze u novu sezonu.

Fabio Quartararo, svjetski prvak iz 2021. godine, pokazao je da postoji napredak kada je brzina Yamahe u pitanju. Malo je vjerojatno da će ta brzina biti dovoljna za borbu za pobjede. Ipak, uz malo sreće i ogroman vozački talent kojeg Francuz ima u sebi, borba za pokoje postolje bi trebala biti moguća. A već bi to bio veliki napredak.

S druge strane, pozitivni znaci vidljivi su i kada je Honda u pitanju. To ne znači da će se Joan Mir i Luca Marini boriti za postolja i pobjede. Njihov napredak više se ogleda u pozitivnim znacima po pitanju upravljivosti.

Mir, svjetski prvak sa Suzukijem 2020. godine, samo je devet puta završio utrku, sedam puta u bodovima. Rezultat je to nepredvidljivog ponašanja motocikla zbog čega je Španjolac često utrke završavao pored staze. Talijan se, pak, u pokušaju da smanji padove, odlučio na nešto konzervativniji pristup utrkama, pa je u bodovima završio samo šest puta, iako je 17 puta došao do cilja.

Unatoč pozitivnim vijestima, Honda, čini se, i dalje ima najsporiji motocikl. Zbog toga će Mir i Marini, ali i kolege iz satelitskog tima Castrol/Idemitsu LCR tima, Johann Zarco i Somkiat Chantra, i dalje biti fokusirani isključivo na razvoj i poboljšanje performansi.

Od naslova do začelja poretka

Uz mnoge vozačke promjene koje su se dogodile tijekom međusezone, Pramac ne samo da ima dva nova vozača, nego će od nove sezone surađivati s novim proizvođačem.

Njihova 20-godišnja suradnja s Ducatijem donijela im je sve. Naslov u poretku vozača 2023., te vozački naslov s Jorgeom Martínom 2024. godine.

Stoga su se odlučili na otvaranje novog poglavlja u povijesti tima.

Potpisan je ugovor na sedam godina s Yamahom, gigantom koji traži povratak u vrh sporta. Pramac će tu svakako imaš što za reći s obzirom na to da su surađivali s Ducatijom koji je tijekom te suradnje izrastao u dominantnu silu MotoGP-a.

Vozačku postavu će činiti Jack Miller i Miguel Oliveira koji donose iskustva iz KTM-a i Aprilije.

Yamaha je protekle dvije sezone bila bez satelitskog tima. To je značilo i manjak podataka ključnih za razvoj motocikla. Činilo se zbog toga da će Pramac od šampionske ekipe u samo nekoliko mjeseci doći do borbe na dnu poretka. Pomak kojeg je japanski proizvođač napravio u međusezoni nema veze s njihovim novim partnerima, ali čini jako dobru osnovu, a Pramac će donijeti dodatno iskustvo i kilometre koji će Yamahi pomoći da razvoj tijekom sezone bude na boljim osnovama nego do sada.

Yamaha je Pramac opisala ne kao satelitski nego kao “drugi tvornički tim”, čime su dali do znanja da ih vide kao ravnopravnog partnera u pohodu na nove uspjehe. Pramacu je pripala odgovornost upravljanja Moto2 timom putem kojeg žele pripremati neke nove talente za važne uloge u kraljevskoj klasi.

Rekordan broj utrka

Na MotoGP kalendaru za 2025. godinu nalazi se rekordan broj utrka. Najbolji motociklisti svijeta ove godine planiraju posjetiti 22 lokacije, no iskustvo nas uči da toj situaciji treba pristupiti s dozom opreza. Naime, posljednji put kada su tijekom sezone odvožene sve planirane utrke bilo je 2019. godine. 

Ovogodišnji kalendar ponosi povratak u raspored Velike nagrade Češke Republike na stazi Brno, a prvi put nakon 1992. godine održat će se utrka u Mađarskoj, na novoizgrađenoj stazi Balaton Park. Sezonu po prvi puta otvara Tajland na stazi Chang International Circuit u Buriramu, a posljednja utrka će, već tradicionalno, biti održana na stazi Ricardo Tormo u Valenciji.

Komentari

Povezano