Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 28)
Komentar

Hamiltonov lov na božanski status

U povijesti Formule 1 smo vidjeli brojne prelaske vozača iz jedne ekipe u drugu. Sebastian Vettel je Red Bull zamijenio Ferrarijem, Fernando Alonso je Renault zamijenio McLarenom, a kasnije i Ferrari McLarenom, Ayrton Senna je iz McLarena otišao u Williams, no niti jedan taj transfer nije odjeknuo toliko glasno kao kada je potvrđeno da Lewis Hamilton odlazi iz Mercedesa i seli u Ferrari.

Vozač koji je upisao više pobjeda, pole positiona i podija nego li ijedan drugi u povijesti, te vozač koji je osvojio rekordnih sedam naslova prvaka u konkurenciji vozača (uz Michaela Schumachera), će od 2025. voziti za najuspješniju momčad u povijesti Formule 1.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uparivanje najuspješnijeg vozača ikad s najuspješnijom ekipom ikada će nesumnjivo podići Formulu 1 u marketinškom smislu na još jednu stepenicu više. Sigurno je da će i oni koji su kroz godine odustali od tog sporta, ponajviše zbog predvidivosti tko će biti prvak, htjeti pogledati prvu utrku Hamiltona u crvenom bolidu. Tu leži djelomično i odgovor na pitanje zašto se ovaj transfer uopće dogodio.

Hamilton je s Mercedesom osvojio šest od svojih sedam naslova. U periodu od 2014. do 2020. mu je samo jedan naslov prvaka oteo momčadski kolega Nico Rosberg. Nakon što mu je 2021. osmi naslov izmaknuo u zadnjem krugu, Hamilton nije bio niti blizu ponavljanja prethodnih uspjeha u iduće dvije godine.

Mercedesov bolid jednostavno nije mogao parirati Red Bullu i Hamilton je to dobro znao. U pune dvije godine nije upisao niti jednu pobjedu, a Mercedes je u istom tom periodu imao samo jednom vozača na prvom mjestu, njegovog kolegu Georgea Russella koji je 2022. slavio u Sao Paulu.

Na kraju prvenstva prošle godine je Hamilton izjavio kako je prilično očito gdje će biti Red Bull u 2024. godini. Time je jasno pokazao da ne vjeruje svojoj momčadi, ali niti nekoj drugoj, da može srušiti pohod Maxa Verstappena ka svom četvrtom naslovu prvaka. Iako se Mercedes već posvetio kompletnom preoblikovanju svog bolida, trenutno postoje opravdane sumnje da taj bolid ne može parirati onom Red Bulla.

U Ferrariju situacija nije ništa bolja. Dapače, oni su prošle godine bili tri boda ispod Mercedesa u poretku konstruktora. Međutim, Hamilton očito vjeruje da Ferrari može pružiti veći otpor u bližoj budućnosti Red Bullu nego li Mercedes, a kao ključna karika se tu ističe direktor momčad Frederic Vasseur. Hamilton je za Vasseura vozio u GP3 i F2 utrkama te ga je Francuz očito uvjerio u mogućnost da Ferrari bude kompetitivan.

Ferrari će u 2024. promijeniti čak 95 posto komponenti na svom bolidu čime će postaviti temelje za bolid u koji će Hamilton ući 2025. No, ta prva godina u kojoj će Hamilton voziti za Ferrari neće biti toliko ključna koliko 2026. kada će Formula 1 drastično promijeniti svoja pravila. Na tu godinu mnoge momčadi gledaju kao na ključnu u kojoj mogu doći do uspjeha, a Ferrari je ovim potpisom jasno dao da znanja da žele to najbolje iskoristiti.

Hamilton će imati 40 godina kada uđe u Ferrarijev bolid. Iako je u nevjerojatnoj fizičkoj formi te posjeduje psihološku stabilnost šampiona, Hamiltonu u tim godinama ipak odgovara da vozi za momčad koja će tražiti brzi uspjeh, nego li za neku koja priprema dugoročni projekt. No, pored vjere da će Ferrari uistinu pripremiti bolid za tu godinu i da će se sve poklopiti za napad na naslov, želja Hamiltona da ode nije samo tehničke prirode, već vrlo vjerojatno i romantične.

Iako su već godinama predmet ruganja, Ferrari je i dalje prva momčad koju će bilo tko spomenuti da ga na ulici pitate: “Navedi mi jednu momčad Formule 1“. Već punih 15 godina ne znaju za naslov prvaka konstruktora, dok je njihov vozač posljednji put osvojio naslov 2007. kada je to pošlo za rukom Kimiju Raikkonenu.

Pokušavali su s Alonsom i s Vettelom kao šampionima, pokušavaju s Leclercom kao mladom nadom, no niti jedna kombinacija nije bila uspješna. No, pored svega toga, pored svih nevjerojatnih vožnji Verstappena, i dalje je prvo pitanje neutralnog gledatelja: “Kako stoji Ferrari?

To zna i sam Hamilton, koji je veliki zaljubljenik u povijest Formule 1, koji posjeduje nekoliko Ferrarijevih automobila i koji je svjestan da može podići svoj već ionako legendarni status u povijesti ovog sporta ako mu uspije u Ferrariju.

Hamilton se ne mora dokazivati jer je već sada najuspješniji vozač u povijesti Formule 1. Da u Ferrariju ne osvoji niti jedan bod mu nitko ne bi zamjerio, već bi se krivica pripisala na momčad koja još jednu godinu zaredom ne uspijeva izbaciti ozbiljan bolid.

No, da se ostvari scenarij u kojem se Hamilton odmiče od Schumachera na listi vozača s najviše naslova prvaka, tako da osvoji svoj osmi naslov, vozeći za Ferrari, koji nije vidio svog vozača u takvoj ulozi još od 2007., to bi bila jedna od najvećih priča u povijesti sporta. Bez ikakvog straha da će se njegova ostavština i slika okaljati, Hamilton će pokušati ostvariti nešto zbog čega bi ga se smatralo sportskim božanstvom. Kocka koju je bacio tako ispada sasvim logična i opravdana.

Komentari

Povezano