Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 28)
Vijesti

Katastrofa za Ferrari, oba bolida su im diskvalificirana

Katastrofa je uslijedila za Ferrari nakon Velike nagrade Kine gdje su Charles Leclerc i Lewis Hamilton zauzeli peto i šesto mjesto.

Testiranje koje je provedeno nakon utrke je utvrdilo da oba bolida Ferrarija ne ispunjavaju potrebne uvjete određene pravilima. Konkretno, radi se o težini bolida kod Leclerca i pretankoj podnici, točnije kliznoj ploči, kod Hamiltona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poslije utrke, težina bolida broj 16 je iznosila 800,0 kg, što je minimalna težina propisana člankom 4.1 Tehničkog pravilnika.

Budući da je prednje krilo bilo oštećeno (nedostajući završni dio krila je pronađen i izvagan zajedno s bolidom), bolid je ponovno izvagan s rezervnim prednjim krilom službenog primjerka bolida broj 16, te mu je težina iznosila 800,5 kg.

Nakon toga je gorivo ispražnjeno iz bolida, pri čemu je uklonjeno 2,0 litre goriva. Bolid je ispražnjen prema postupku pražnjenja koji je tim predao u svojoj dokumentaciji o regularnosti.

Bolid je ponovno izvagan na FIA-inim vagama (s rezervnim prednjim krilom službenog primjerka bolida broj 16) i težio je 799,0 kg. Kalibracija vage je potvrđena i tome je svjedočio natjecatelj.

Rezervno prednje krilo bilo je 0,2 kg teže od oštećenog korištenog tijekom utrke. Kako je to 1,0 kg ispod minimalne težine propisane člankom 4.1 Tehničkog pravilnika, koja mora biti poštovana u svakom trenutku tijekom natjecanja, upućujem ovaj slučaj sucima utrke na razmatranje.

Izvješće delegata FIA-e

Gotovo pa identična situacija, dakako bez priče o prednjem krilu, se dogodila i Pierreu Gaslyju kojem je bolid težio također 799 kg, zbog čega je i on diskvalificiran.

Uslijeda je provjera bolida 44, onog Lewisa Hamiltona, gdje su uočene nove nepravilnosti kod Ferrarija, one s podnicom

“Najstražnji dio klizne ploče izmjeren je u skladu s dokumentacijom o regularnosti tima. Mjerenja su izvršena duž područja prilagođenog krutosti na tri različite točke perimetra (unutarnji luk). Zabilježene vrijednosti su 8,6 mm (lijeva strana), 8,6 mm (središnja linija bolida) i 8,5 mm (desna strana).

Budući da je to manje od propisane minimalne dopuštene debljine od 9 mm propisane Tehničkim pravilnikom, upućujem ovaj slučaj sucima utrke na razmatranje.”

Izvješće delegata FIA-e

Ove diskvalifikacije mijenjaju u potpunosti poredak nakon utrke pa tako od Estebana Ocona nadalje svi vozači idu za dva koraka naprijed.

Komentari

Povezano