Pobjedu na Velikoj nagradi Kanade odnio je Red Bullov Max Verstappen nakon što je startao s drugog mjesta. Iako je u kasnijoj fazi utrke prešao u vodstvo, njegovo je slavlje umalo ugrozio momčadski kolega Sergio Pérez koji se sudario s barijerom u 53. krugu. Unatoč velikoj šteti na bolidu, Perez se “odgegao” do boksa i spriječio izlazak sigurnosnog automobila.
Suci su primijetili ovaj incident i dodatno ga istražili poslije utrke. Utvrđeno je da Meksikančev bolid nije bio u stanju nastaviti utrku, makar to bio i samo jedan krug, što se očitovalo u nekoliko izgubljenih dijelova koji su završili na stazi. Red Bull je usto priznao umiješanost u incident naredivši Pérezu da se vrati u boks.
“Momčad je potvrdila tijekom saslušanja da je vozaču (Pérez) bilo rečeno da dovede bolid natrag u pit kako bi spriječili eventualni izlazak sigurnosnog automobila. Suci su odredili da je, uz financijsku kaznu za momčad, potrebna i sportska zbog sigurnosnih implikacija incidenta“, stoji u objašnjenju sudačke odluke kojom je Pérez kažnjen s tri startne pozicije na narednoj utrci, dok je Red Bull kažnjen s minornih 25 tisuća eura.
Pérezov se nesmotreni potez na kraju pokazao bespotrebnim jer je safety car svakako izašao na stazu sljedeći krug zbog nepovezanog incidenta između Carlosa Sainza i Alexandera Albona. Usprkos Red Bullovoj nesigurnosti, Verstappen je 17 krugova do kraja uspio obraniti vodstvo, unatoč smanjivanju razlika za vrijeme sigurnosnog automobila.
Red Bullova odluka da Pérez nastavi utrku neodoljivo podsjeća na Crashgate iz 2008. godine kada je Renault orkestrirao sudar svojega vozača kako bi izvukli korist od sigurnosnog automobila. Iako je za razliku od te situacije Red Bull tek reagirao na slučajan događaj na stazi, oba su konstruktora svjesno prekršila pravila i propise te stavila sportski uspjeh prije sigurnosti svih uključenih u utrku.
Benigna kazna od 25 tisuća eura Red Bull neće ni osjetiti, a još smiješnije izgleda u usporedbi s kaznom koju je, primjerice Ferrari dobio 2002. godine kada je na VN Austrije dotad vodeći Rubens Barrichello pred ciljem propustio kolegu Michaela Schumachera. FIA-i (Federation Internationale de l’Automobile), upravljačkom tijelu Formule 1, pogotovo se nije svidjelo što su Barrichello i posramljeni Schumacher potom zamijenili mjesta na podiju te isključivo zbog toga kaznili Ferrari i vozače s čak milijun eura.
S druge strane, današnja je FIA zažmirila na jedno oko i u realnosti skoro pa odlučila ne kazniti Red Bull, koji je zaslužan za puno ozbiljniji incident. Red Bull je kontroverznom naredbom zamalo doveo u opasnost sve druge vozače da je neki od njih kojim slučajem izgubio kontrolu prešavši preko ostataka Pérezovog bolida. Ovom izrazito malom kaznom FIA je napravila opasan presedan.