Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 28)
Vijesti

Russell pobjednik u Kanadi, Norris ispao u sudaru s Piastrijem

George Russell pobjednik je Velike nagrade Kanade. To je njegova prva pobjeda ove sezone, a i prva pobjeda za Mercedes. Kimi Antonelli je završio treći i osvojio svoje prvo postolje u F1 kao potvrda brzine Mercedesa, a njihovom dvojcu na postolju se pridružio i Red Bullov Max Verstappen.

Četvrto mjesto je uzeo Oscar Piastri koji je povećao svoj razmak na vrhu prvenstva pred Norrisom. Ostatak bodova su podijelili Charles Leclerc i Lewis Hamilton u Ferrariju, a Fernando Alonso, Nico Hulkenberg, Esteban Ocon i Carlos Sainz su jedini svojim momčadima donijeli bodove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tri ekipe su startale sa prve tri pozicije. Russell u Mercedesu je osvojio pole position na jučerašnjim kvalifikacijama, a Verstappen u Red Bullu i Piastri u McLarenu su zauzeli drugo i treće mjesto na stazi. Liam Lawson, Isack Hadjar, Pierre Gasly i Yuki Tsunoda su dobili kazne koje su utjecale na njihovu startnu poziciju. Hadjar je dobio kaznu tri mjesta zbog zadržavanja Carlosa Sainza u prvom krugu kvalifikacija pa je startao dvanaesti, Tsunoda deset mjesta zbog nepoštivanja protokola crvene zastave na treningu pa je startao posljednji na stazi, dok su Lawson i Gasly startali iz boksa zbog pogonskih jedinica.

Svi unutar top 13 su odlučili započeti utrku na srednjim gumama osim Landa Norrisa i Charlesa Leclerca koji su započeli na tvrdim gumama, kao i svi iza trinaestog mjesta.

Miran početak utrke

Prvi krug je prošao relativno mirno. Russell i Verstappen su zadržali svoje pozicije na startu, dok je Kimi Antonelli uspio proći Piastrija i zauzeti treće mjesto. Najveći gubitnik prvog kruga bio je Alex Albon, koji je nakon pogreške izletio na travu i izgubio tri pozicije.

Verstappen je u prvih 5 krugova gomilao pritisak na vodećeg Russella, prateći ga s DRS-om u razmaku manjem od sekunde. No, Mercedes je relativno brzo počeo pokazivati odličan tempo. Russell je počeo sve više bježati Verstappenu, a Antonelli Piastriju.

Verstappen prvi u boksu

Ekipe su nakon jedanaest krugova počele prijavljivati veće trošenje guma od očekivanog. Tako je Verstappen u dvanaestom krugu prvi otišao u boks, u trenucima kad je Antonelli već bio u DRS dometu iza njegovih leđa i na rubu pretjecanja. Istu stvar su u idućih par krugova napravili Russell, Antonelli i Piastri, a i svi vozači na srednjim gumama osim Alexa Albona, koji je tom odlukom izgubio puno mjesta na stazi što je izazvalo velike frustracije u njegovoj komunikaciji s momčadi.

Norris i Leclerc su očekivano duže ostali na stazi na svojim tvrdim gumama. Kad su ih Russell i Verstappen na svježim gumama su ih počeli sustizati oko 30. kruga, tada su se i oni odlučili za prvo zaustavljanje, ali na različite strategije. Norris je uzeo srednje gume, a Leclerc opet tvrde.

Drugi odlazak u boks i kraj strateške bitke

U 38. krugu, Antonelli je opet stavio Verstappena pod pritisak, a Nizozemac je opet reagirao na isti način – odlaskom u boks. Ispratio je to Antonelli odmah idući krug kao početak druge serije odlaska vodećih u boks. Russell im se pridružio u 42., a Piastri u 45. krugu, nakon što su u McLarenu ipak odlučili da neće riskirati sa strategijom jednog zaustavljanja koju su razmatrali.

Nakon što je Norris otišao u boks u 47., a Leclerc u 53. krugu, završene su sve strateške bitke u vrhu. Jedini koji su još čekali nekakvu prednost u strategiji su vozači iz donjeg dijela, Sainz, Ocon, Bortoletto i Tsunoda koji su od početka čekali više 50 krugova na tvrdim gumama. No, kad su i oni odradili zaustavljanje, sve strateške bitke su bile gotove.

Norrisov proboj i velika pogreška

Norris je svejedno odlično nastavio svoj proboj i odličan tempo te se uspio maksimalno približiti svom momčadskom kolegi, uz pomoć prometa i gužve na koju je Piastri nailazio.

Četiri kruga do kraja, Norris je napao. On i Piastri su išli uz kotač uz kotač na ulazu na posljednju šikanu. Piastri je kasnije kočio, i zadržao mjesto. Norris je na startnom pravcu opet pokušao proći pokraj kolege, no izabrao je krivu stranu. Pokušao je ići s unutarnje strane gdje nije bilo prostora, i sudario se u stražnji kraj momčadskog kolege. Izgubio je kotač i prednje krilo, za njega je utrka bila gotova, a i za svih, jer je sudar uzrokovao izlazak sigurnosnog automobila pod kojim je završena utrka.

Piastri povećao prednost na vrhu

Četvrto mjesto jedan je od lošijih Piastrijevih plasmana ove sezone, no svejedno je uspio povećati svoj razmak na vrhu te sad ima 22 boda prednosti ispred momčadskog kolege. Uz vodeće, utrkom jako mogu biti zadovoljni Sainz, Hulkenberg i Ocon koji su strategijom jednog zaustavljanja uspjeli nadoknaditi više mjesta i osvojiti bodove. Iduća utrka na kalendaru Formule 1 je Velika nagrada Austrije, a ona je na rasporedu za dva tjedna.

Komentari

Povezano